0
(0)

Panuj nad swoimi mięśniami

Czym jest joga twarzy

joga twarzy

Najprościej ujmując joga twarzy to seria ćwiczeń, podczas których celowo izolujesz i napinasz poszczególne partie twarzy. Posiadamy około 70 mięśni twarzy. Zdumiewające prawda? Tym bardziej, że na pewno nigdy nie zastanawialiście się nad ich istnieniem podczas normalnych czynności. To nie tak że możemy dostać zakwasów od nadmiernego dziwienia się, za to od biegania już tak. Wokół samych oczu znajduje się ponad 10 mięśni, które możemy zacząć ćwiczyć aby wygładzić zmarszczki, albo jak najdłużej nie dopuszczać do ich powstawania.

 

Jak to działa?

Gdy napinamy mięśnie stymulujemy przepływ krwi, a to może pobudzić naturalną produkcję kolagenu, który utrzymuje naszą skórę jędrną oraz napiętą. Gdy zaczynamy ćwiczyć poszczególne mięśnie,  również uświadamiamy sobie wykonywane wcześniej, nieświadome ruchy mimiczne takie jak zmarszczone brwi czy uniesione czoło. Wtedy możemy zacząć je bardziej kontrolować i nasze ćwiczenia nabiorą dodatkowego sensu. Nie dość że stymulujemy miejsce nad którym chcemy popracować to dodatkowo zaczynamy używać go bardziej świadomie.

Porady dla początkujących
  • Najlepiej każde z ćwiczeń powtarzać dwa razy dziennie, rano oraz wieczorem
  • 5 ćwiczeń, każde po 30 sekund
  • Nie zapominaj oddychać, to brzmi prościej niż jest w rzeczywistości
Spragnieni dobrej kuchni? Zapraszamy na nasz portal! emame-k.com
5 podstawowych ćwiczeń

Aby zachęcić do jogi twarzy poniżej przedstawiamy 5 podstawowych ćwiczeń odpowiednich dla każdego.

Powieki

  • Opuść szczękę tak jakbyś ziewała, ważne jest uczucie w okolicy policzków, które wtedy odczuwamy
  • Nie poruszając czołem podnieś wzrok tak jakbyś chciała zobaczyć wnętrze swojego czoła, ważne aby nie poruszać przy tym mięśniami czoła
  • Pozostań w tej pozycji przez 10 sekund
  • Powtórz jeszcze dwa razy

Szyja

  • Rozluźnij ramiona, przesuń podbródek na bok i lekko w górę pod kątek 45 stopni
  • Złóż usta w dziubek
  • Przytrzymaj przez 10 sekund
  • Zmień strony i powtórz
  • Obie strony wykonaj po dwa razy

Czoło

  • Połóż palce na czole, tak aby środkowe palce praktycznie się dotykały i lekko podciągnij skórę
  • Utrzymując rozluźnione ramiona i lekko uniesiony podbródek wdychaj i wydychaj powietrze przez 10 sekund
  • Przesuń dłońmi po bokach twarzy zamykając przy tym oczy
  • Powtórz jeszcze dwa razy

Oczy

  • Zwiń dłoń na kształt litery „c”, palce wskazujące umieść nad brwią wzdłuż górnych kości oka
  • Umieść kciuk z boku nowa, tuż nad nozdrzami, przyciśnij palce w dół, a następnie na boki
  • Utrzymując rozluźnione ramiona otóż oczy tak szeroko jak to tylko możliwe nie marszcząc przy tym czoła. Przytrzymaj przez 5 sekund, mocno przyciskając palec wskazujący do brwi
  • Zmruż oko pięć razy, a następnie zamknij oczy
  • Powtórz jeszcze dwa razy. Po trzy razy na jedno oko.

Usta

  • Umieść palce wskazujące w kącikach ust
  • Uśmiechnij się pokazując przy tym zęby, ale upewnij się, że kąciki ust nie poruszają się
  • Lekko podwiń język wystaw go przed zęby i przez 5 sekund powoli przesuwaj go na bok, następnie na drugi bok
  • Powtórz jeszcze dwa razy

Joga twarzy w rzeczywistości jest bardzo podobna do innych odmian jogi, napinasz mięśnie aby poprawić krążenie krwi. Powyższe ćwiczenia są dla początkujących, ale może zając trochę czasu aby je wszystkie opanować i przyzwyczaić. Każde z tych ćwiczeń najlepiej wykonywać dwa razy dziennie po użyciu kremu nawilżającego.

Średnia ocen 0 / 5. Ilość głosów: 0

Brak głosów!

Podobne artykuły

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Zobacz wszystkie komentarze